пятница, 8 декабря 2017 г.

Вивчаємо хімію із задоволенням


Проект з назвою “Вивчаємо хімію із задоволеннямhttp://nus.org.ua/articles/yak-peretvoryty-uchniv-na-doslidnykiv-chotyry-ideyi-dlya-pryrodnychyh-dystsyplin/реалізувала на платформі GoFundEd вчителька хімії Новоукраїнського НВК № 8 Оксана Жукова. НВК є профільним у вивченні хімії та біології, і таких шкіл у Кіровоградській області лише 5. На вивчення хімії у старших класах відводиться від 4 до 6,5 годин на тиждень.
Тож учні мають змогу експериментувати, досліджувати, а вчитель – пробувати різні форми та методи роботи. Для цього бракувало лише обладнаного освітнього простору, де панує дух співпраці, взаємодії, нових відкриттів та досягнень.


Щоб зрозуміти, яким має бути цей простір, Оксана виходила з того, якими є її учні, та які методики викладання є для них більш дієвими:
“Сучасні діти. Які вони? Знайомлячись з новинками досліджень в освіті, натрапила на статтю “Теорія поколінь”. Згідно з нею, сьогоднішні учні є дітьми покоління Z. Їх ще називають “цифровими аборигенами”, оскільки вони народилися і ростуть в епоху цифрових технологій, інтернету.
Фахівці стверджують, що сучасні діти мають трансактивну памʼять, кліпове мислення та слабку увагу. Вони нетерплячі та надають перевагу творчій діяльності. У своїй роботі намагаюсь дослухатися до порад фахівців, щоб навчання для дітей було цікавим, необтяжливим та в задоволення”.
Закуплені завдяки допомозі доброчинців платформи хімічне обладнанняреактиви та мультимедійна техніка допомагають зробити уроки інтерактивними. Так, вчителька йде назустріч дітям у методах викладання, та однак обсяг знань, які вони отримують, від цього не зменшується, а лише росте.
Хімія – наука, яка вимагає точних знань. Треба розуміти, як складати формули чи писати рівняння хімічних реакцій. Тому навчальний матеріал Оксана Жукова максимально унаочнює і систематизує. Малюнки, відеоролики, схеми допомагають подавати матеріал яскраво та нестандартно.
“Для того, щоб урок був цікавим, часто використовую ігрові ситуації, інтерактивні вправи. Ми активно використовуємо сенсорні можливості мультимедійної дошки. Для цього я розробила набір мультимедійних презентацій з використанням тригерів (коли об’єкти в презентації по-різному реагують на різні дії, наприклад, якщо учень натисне на правильну відповідь, об’єкт збільшується, а якщо неправильно – зникає – ред.).
Частину з них можна знайти на  сайті. Активність учнів вражає! Уважні погляди, підняті руки і величезне прагнення відповідати – це варте того, щоб вечорами створювати нові й нові розробки мультимедійних уроків”.
Особливу увагу Оксана приділяє практичному застосуванню хімічних знань, доводить дітям, що хімію необхідно знати сучасній людині, разом з іншими педагогами працює над побудовою міжпредметних зв’язків.
Наприклад, працюючи над проектом з екології, учениця 11 класу досліджувала енергозбережувальні лампочки, до складу яких входить ртуть. Учениця 10 класу, досліджуючи врожайність ґрунтів у межах проекту з біології, у хімічній лабораторії визначала pH зразків ґрунту.
“Хімію згадують і на уроках основ здоровʼя, фізики і навіть історії. Я пишаюся тим, що мої учні можуть обґрунтувати деякі історичні факти з точки зору хіміка, пояснити, як правильно діяти під час хімічних небезпек”.
Оксана та учні знайомляться з онлайн-програмами та випробовують їх. Учні створювали власні презентації з хімії у Sway та Prezi. На уроках виконують вправи за допомогою застосунку LearningApps.
“Намагаюсь бути в курсі всіх хімічних новинок. Тому підписана на YouTube-канали та Facebook-сторінки, пов’язані з хімією, де розповідають про сучасні дослідження та можна знайти цікаві досліди: Моя наука, ThoisoiЦікава наука,Единая коллекция образовательных ресурсов”.

Комментариев нет:

Отправить комментарий